Lataa

Tilaus- ja toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT


1. Rekisteröityminen


1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä Pihatukkuun. Tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee kuitenkin antaa suostumuksensa, että Pihatukku rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Pihatukun asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Pihatukku sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille. 

1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään. 

2. Tilauksen sitovuus 

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse asiakaspalvelu@pihatukku.fi, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 010 440 9144). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. 

2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Pihatukku on sähköpostitse tai kirjeitse lähettänyt tilausvahvistuksen.

2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on lähetetty osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on lähetetty.

2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Pihatukulla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

2.5 Pihatukku käyttää osassa tuotteitaan mallinnettuja tuotekuvia tai autenttisessa ympäristössä otettuja valokuvia. Pihatukku pyrkii siihen, että tuotekuvat vastaavat mahdollisimman hyvin lopullista tuotetta. Asiakas kuitenkin ymmärtää, että tuotekuva voi poiketa jonkin verran lopullisesta toimitussisällöstä.

3. Hinnat ja saatavuus 

3.1. Voimassa oleva hinta on hinta, joka on Pihatukun verkkokaupassa osoitteessa http://www.pihatukku.fi. Voimassaoleva hinta on euroissa (EUR) ja kaikki hinnat sisältävät ALV:n. Pihatukku pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Pihatukku pidättää oikeuden tilauksien perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Virheellinen hintatieto ei sido myyjää, jos hintavirhe on sillä tavoin selvä, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan hintavirheen.


3.2 Tarjouksessa olevat tuotteet. Pihatukku pidättää oikeuden asiakkaan tekemän tilauksen perumiseen, mikäli tarjouserä on myyty loppuun sekä Pihatukun että toimittajan varastosta, vaikka tarjoushinta muutoin olisikin vielä voimassa.

3.3. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät tuotteen toimitustavan, painon ja tilavuuden mukaan ja ne ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä. Toimituskulut määräytyvät kalleimman ostoskorissa olevan tuotteen toimituskulun mukaan. Toimitusvaihtoehtoja ovat kotiintoimitus ja nouto Pyhännän tehtaalta.


3.4. Pihatukku pidättää oikeuden toimituskulumuutoksiin, mikäli toimituskohde sijaitsee Lapissa tai saaristossa. Myöskään rahtivapaat tuotteet eivät päde Lappi- ja saaritoimituksiin vaan veloitamme niistä rahdin todellisen rahtikulun mukaan. Mahdollisesta rahtikulumuutoksesta Pihatukku on yhteydessä asiakkaaseen. 

3.5. Saldovirhetilanteissa ja menekkituotteissa pidätämme oikeuden ilmoittaa asiakkaalle tuotteen todellisen saatavuuden.

3.6 Toimitusten yleinen toimitusaika on 4-12 työpäivää. Asiakkaalle tilauksesta valmistettavissa tuotteissa toimitusaika voi olla useita viikkoja. Toimitusaika mainitaan tuotekortilla. Pihatukku pidättää oikeuden pidentää toimitusaikaa, mikäli toimittajan tai tehtaan toimitusaika on tilapäisesti pidempi.


4. Toimitus 

4.1. Pihatukku toimittaa tuotteita vain Suomeen. Kaikki Pihatukulta lähtevät toimitukset tapahtuvat Matkahuollon tai Schenkerin välityksellä virka-aikana klo 8 - 16 välillä, elleivät kuluttaja ja Pihatukku muuta erikseen sovi. Sekä Schenkerillä, että Matkahuollolla toimitettavat tilaukset tulevat aina kotipihaan, elleivät asiakas ja Pihatukku erikseen muuta sovi. Schenkerillä toimitetut lähetykset toimitetaan pääosin lavalla ja purku tapahtuu jakoauton perälautapurkuna. Isoimmissa tuotteissa toimitustapana voi olla myös nosturiautojakelu. Toimitusosoitteeseen on päästävä isolla jakeluautolla.
Tehdastoimitukset voidaan toimittaa myös tehtaan omalla rahtisopimuksella. Tällöin toimitus voi tapahtua muulla kuin kohdassa 4.1. kuvatuilla kuljetusyhtiöillä. 

Lähetys on aina tarkistettava päällisin puolin Schenkerin tai Matkahuollon kuljettajan kanssa. Kuljetusvauriosta tulee olla merkintä rahtikirjassa. Piilevät kuljetusvauriot tulee ilmoittaa 5 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.

4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä, esim. kirjoittamalla "Tilausta koskevat lisätiedot" -kenttään päivämäärä milloin tilauksen tulisi olla asiakkaalla. Pihatukku toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista. 

4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Pihatukku on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. 


5. Maksutavat 

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen: 


a) Verkkopankit. Käytössä olevat verkkopankit ovat: Danske Bank, Nordea, Osuuspankki, Tapiola, Handels Banken ja SP/POP

b) Luottokunta. MasterCard, Visa, Visa Electron

c) SveaWeb pay osamaksu ja lasku

d) Pihatukku rahoituksella.

Lisätietoja maksutavoista löytyy asiakkaan ABC:sta.



6. Palautukset 

6.1. Kuluttajalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja tuotepakkauksen samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Vaihto- tai palautusoikeus ei koske sinetistä avattuja tuotteita. Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kulujamme vähintään 25% tuotteen hinnasta sekä muut välittömät kulut. 

6.2. Pihatukku ei hyvitä palautettavien tuotteiden rahtia eikä paluukuljetusta makseta. Palautuskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi. Siinä tapauksessa, että lähetetty tuote on virheellinen tai viallinen tai kokonaan väärä. Pihatukku hyvittää palautuksesta aiheutuneet kulut. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos toimitus on virheellinen.


7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset 

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, kirjoita vauriosta merkintä rahtikirjaan (Varaumat-kohtaan). Tämän jälkeen tee kuljetusreklamaatio ilmoitus Pihatukun asiakaspalveluun.

8. Reklamaatio 

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi Pihatukulle puhelimitse 010 440 9144 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@pihatukku.fi, kuitenkin viimeistään 5 pv:n sisällä. Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta Pihatukun antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran Pihatukku toimittaa ensisijaisesti uuden tuotteen.


9. Ylivoimainen este (Force majeure) 

9.1. Pihatukku ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Pihatukun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Pihatukun toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta. 

10. Riitojen ratkaisu 

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

 

© 2017 Pihatukku.fi